1403-04-18 19:32
237
0
90632
جنبش معرفت حسینی به راه افتاد؛

«مادران قاسم‌پرور» و «هر خانه یک حسینیه»

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری همایش مادران قاسم‌پرور در این استان خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌های امسال در ۹ کمیته تخصصی و با محوریت جهادتببین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما، حجت‌الاسلام رضا دیلمی عصر امروز با گرامیداشت ایام محرم اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های امسال در ۹ کمیته تخصصی اعم از اعزام و تبلیغ، رسانه، بانوان، مساجد، تشکل‌ها و غیره برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌ها با محوریت جهادتببین با بیش از ۴۰ محور در سطح استان برگزار می‌شود از جمله پویش هرخانه یک حسینیه، هرخانه یک پرچم، سوگواره نوگلان حسینی، روزه‌های خانگی، روضه بازار و چارپایه خوانی، پرده خوانی حماسه عاشورا، همایش مادران قاسم پرور و سلام بر محرم می‌توان اشاره کرد.  

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های ماه محرم می‌توان به نشست مجمع خادمین اهل بیت ع با موضوع عاشورا تجلی گاه حماسه و مقاومت، برگزاری پاتوق‌های گفت‌وگوی نوجوانان، سوگواره سبط النبی عصر ظهور، همایش امتداد عاشورا، غزه و قیام الله، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و همکاری در برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل اشاره کرد.  

دیلمی با بیان اینکه پیشرفت و تعالی کشور با مقاومت و سلوک عاشورایی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در جهان به عنوان پرچم دار و محور مقاومت و مبارزه با طواغیت عالم شناخته می‌شود مقاومتی که با تاسی از قیام سیدالشهدا ع در جامعه اسلامی به رهبری حضرت امام راحل ره و خلف صالح ایشان، امام خامنه‌ای عزیز احیاء و در جهان نهادینه شده است.

وی افزود: در سایه ایمان به سنت‌های الهی و مقاومت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، عزت، پیشرفت و تحول حاصل می‌شود هزینه مقاومت به مراتب از سازش با نظام سلطه و شیاطین عالم، کمتر است و این یکی از عبرت‌های مهم تاریخی محسوب می‌شود.  

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه مقاومت فقط صبر و تحمل نیست، گفت: مقاومت یعنی تلاش و مجاهدت مخلصانه و مومنانه شبانه روزی، یعنی فتح سنگر به سنگر، یعنی توقف ناپذیری، مقاومت یعنی حسین بن علی ع، یعنی تداوم خط ایستادگی در برابر نظام سلطه، یعنی مردم مظلوم و مقتدر غزه، یعنی حاج قاسم، یعنی شهید آیت الله رئیسی یعنی خط سرخ شهادت است درحقیقت مقاومت یعنی ایستادن در طرف درست تاریخ، یعنی اسلام انقلابی، یعنی قیام الله و عدم اعتماد به دشمن است.  

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی افزود: خط عملیاتی این نهاد انقلابی در ایام پیش رو با محوریت خودآگاهی نسبت به مفهوم مقاومت و دستاوردهای آن با استناد به ۱۰ آیه شریفه قرآن کریم و در ادامه نهادینه سازی نهضت زندگی با آیه‌ها اجرایی می‌شود و در این خصوص چند کتاب نیز پیش بینی شده که از جمله می‌توان به کتاب عشق جهانی و مقاومت و پیشرفت اشاره کرد.

حجت الاسلام دیلمی شعار محوری امسال را آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند، خواند و افزود: در سال جاری بیش از ۶۰۰ مبلغ و مبلغه برای برگزاری جلسات وعظ و خطابه به استان گلستان اعزام شدند.  

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ماه محرم می‌توان به برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی، مداحی و روضه خوانی و تبیین درس‌های قیام عاشورا و فرهنگ مقاومت در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و اماکن مذهبی اشاره کرد.  

خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.